ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ

Ένα Forum ανταλλαγής πολιτικών σκέψεων προτάσεων και ιδεών σε ότι έχει να κάνει με την πολιτική κατάσταση... Ένας χώρος ανάπτυξης του λαϊκού κινήματος για ένα καλύτερο αύριο.


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Περικοπές δρομολογίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Μειώθηκαν κατά 1.000 οι βάρδιες και κυκλοφορούν 1.320 από τα 1.870 οχήματα

Της Αλεξανδρας Κασσιμη

Περικοπές δρομολογίων και «εκπτώσεις» στο συγκοινωνιακό έργο συνθέτουν την εικόνα των επίγειων αστικών μετακινήσεων, με τους επιβάτες να εκφράζουν έντονα παράπονα για καθυστερήσεις δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ. Η εργασιακή εφεδρεία έρχεται να προστεθεί στο εκτενές πρόγραμμα μετατάξεων εργαζομένων και τα τρία κύματα περικοπών δρομολογίων, που πρακτικά έχουν αποδεκατίσει τις εταιρείες της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ).

Μείωση προσωπικού

Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας ΟΣΥ, έχουν ήδη κοπεί 1.000 καθημερινές βάρδιες δρομολογίων λεωφορείων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2010, ενώ η μείωση του προσωπικού έχει οδηγήσει 550 οχήματα στα αμαξοστάσια.

Αναλυτικά, τον Δεκέμβριο του 2010 το πρόγραμμα της ΕΘΕΛ περιλάμβανε 3.350 βάρδιες και 1.600 λεωφορεία, τον Σεπτέμβριο του 2011 οι βάρδιες περιορίστηκαν στις 3.060 και τα λεωφορεία στα 1.430, ενώ πλέον κυκλοφορούν ημερησίως 1.320 λεωφορεία με 2.500 βάρδιες. Μόνο οι οδηγοί της ΕΘΕΛ είναι περιορισμένοι κατά 1.240 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010. Οι μετατάξεις οδήγησαν στην έξοδο 1.500 άτομα από όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες, εκ των οποίων οι 840 από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Στο μεταξύ ακόμη 600 άτομα συνταξιοδοτήθηκαν το ίδιο διάστημα, με αυξητική τάση, καθώς οι εργαζόμενοι που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης έχουν προ πολλού κινήσει τις διαδικασίες αποχώρησης σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις επιπτώσεις των νέων μέτρων.

Τα 1.320 λεωφορεία που βγαίνουν στους δρόμους από τα 1.870 έχουν περιορίσει κατά το ήμισυ τη συχνότητα διέλευσης των οχημάτων σε όλες σχεδόν τις γραμμές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κύριας γραμμής 550 (Δέλτα Φαλήρου – Κηφισιά) με τις χρονοαποστάσεις πλέον να αγγίζουν το ένα τέταρτο της ώρας από 8 λεπτά που ήταν μέχρι πρότινος.

Ανησυχία για την αρτιότητα εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου εκφράζουν, εκτός από τους συνδικαλιστές της εταιρείας ΟΣΥ, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, αλλά και ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Μ. Βορίδης. Ο κ. Βορίδης ωστόσο μπορεί να έχει ταχθεί ανοιχτά κατά της οριζόντιας εφαρμογής της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες, ωστόσο η απόφαση μένει να ληφθεί σε κεντρικό κυβερνητικό επίπεδο, χωρίς να διαφαίνεται κάποια ρύθμιση εξαίρεσης για ορισμένες ειδικότητες του συγκοινωνιακού τομέα. Για ποιότητα υπηρεσιών που θα περιοριστεί κατά 50% κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ενώ η καθυστέρηση των διοικήσεων των εταιρειών στη σύνταξη των σχετικών καταλόγων με τους υπό εφεδρεία εργαζομένους –παρά το γεγονός ότι έχουν και στο παρελθόν οριστεί καταληκτικές προθεσμίες που δεν τηρήθηκαν όμως από σχεδόν καμία εταιρεία του Δημοσίου– καταδεικνύει τη διάχυτη ανησυχία που υπάρχει για τον τρόπο εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την ΕΘΕΛ είναι προγραμματισμένο να αποχωρήσουν 510 εργαζόμενοι, γεγονός το οποίο αναμένεται να επιδεινώσει σημαντικά την κατάσταση. Την ίδια στιγμή, η πλειονότητα των λεωφορείων που βρίσκεται στα αμαξοστάσια δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω ελλείψεων σε οδηγούς, ανταλλακτικά αλλά και τεχνικούς. Περίπου 90 τεχνικοί αναμένεται να υπαχθούν σε καθεστώς εφεδρείας από τους συνολικά 500 που απασχολούνται στην εταιρεία, όταν το οργανόγραμμα της ΕΘΕΛ προέβλεπε 1.152 άτομα.

Την ίδια στιγμή, έντονη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι μόλις το 32%-35% των μετακινήσεων που πραγματοποιούνται εντός της πόλης έως το τέλος του έτους θα αναλογούν σε μετακινήσεις με ΜΜΜ, καθώς το ποσοστό παραμένει στάσιμο εδώ και πολλά χρόνια. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση θα πραγματοποιούνται 3 εκατ. μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ τα μέσα της ΟΣΥ «Οδικές Συγκοινωνίες» (λεωφορεία και τρόλεϊ) αναμένεται να αναλάβουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των αστικών συγκοινωνιών (περίπου 2 εκατ. επιβάτες).

Εξυπνο εισιτήριο με... σημειωτόν

Τη στιγμή που το συγκοινωνιακό έργο περιορίζεται ολοένα και περισσότερο, σημαντικές καθυστερήσεις παρατηρούνται και στον διαγωνισμό για το έξυπνο εισιτήριο, το οποίο εάν εφαρμοστεί αναμένεται να αλλάξει την ποιότητα των μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα.

Ο διαγωνισμός για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (έξυπνο εισιτήριο) βρίσκεται στη δεύτερη φάση του, στην οποία συμμετέχουν έξι εταιρικά σχήματα.

Αρχικός στόχος ήταν η επιλογή αναδόχου εντός του τρέχοντος έτους, ώστε εντός του 2012 να έχει ξεκινήσει η εφαρμογή και λειτουργία του έξυπνου εισιτηρίου τουλάχιστον στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ).

Οι καθυστερήσεις φαίνεται ότι μεταθέτουν την ολοκλήρωση του έργου, στην καλύτερη περίπτωση, για το τέλος του ερχόμενου έτους.

Το έργο, προϋπολογισμού σχεδόν 100 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.

Σημειώνεται ότι η λαθρεπιβίβαση είναι υψηλότερη στα επίγεια μέσα (στα λεωφορεία αγγίζει ακόμη και το 40%), ενώ τα διαφυγόντα κέρδη ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Εκτιμάται μάλιστα ότι από τα 850 εκατ. επιβάτες που μετακινούνται με τα ΜΜΜ ετησίως, τα 120 εκατ. επιβιβάζονται λαθραία ή χρησιμοποιούν πλαστά εισιτήρια.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 10/12/2012

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης