ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ

Ένα Forum ανταλλαγής πολιτικών σκέψεων προτάσεων και ιδεών σε ότι έχει να κάνει με την πολιτική κατάσταση... Ένας χώρος ανάπτυξης του λαϊκού κινήματος για ένα καλύτερο αύριο.


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

«Μαθητεία» για περισσότερους - σχολείο για λιγότερους

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

admin

admin
Admin

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Μαθητεία» για περισσότερους - σχολείο για λιγότερους
«Μαθητεία» για περισσότερους - σχολείο για λιγότερους GetImage.do?size=medium&id=392601&format=

Αλλαγές στο χάρτη των επαγγελματικών σχολών φέρνει το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διευρύνοντας τη «μαθητεία» και δίνοντας παράλληλα ώθηση για παραπέρα ιδιωτικοποίηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και λειτουργία των δημόσιων σχολών με τα κριτήρια της «αγοράς». Η αρχική επαγγελματική κατάρτιση, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα παρέχεται από τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και από τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), ενώ συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση θα παρέχουν τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και τα Κολέγια.

Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), τριετούς φοίτησης, απευθύνονται σε αποφοίτους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή σε μαθητές που δε συνεχίζουν το σχολείο μετά το γυμνάσιο. Το πρόγραμμα σπουδών στην Α' και Β' Τάξη προβλέπει 30 ώρες τη βδομάδα, από τις οποίες μόνο οι 4 ώρες θα αφορούν σε μαθήματα Γενικής Παιδείας (Ελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά), ενώ οι υπόλοιπες 26 ώρες μαθήματα ειδικότητας. Ακολουθεί η «Τάξη Μαθητείας», όπου το μάθημα περιορίζεται σε 7 συνολικά ώρες τη βδομάδα και παράλληλα εφαρμόζεται «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» εβδομαδιαίας διάρκειας 28 ωρών. Ακολουθεί, προαιρετικά, το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης, διάρκειας 70 ωρών, που προετοιμάζει για τις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, οι οποίες οδηγούν στη χορήγηση Πτυχίου Ειδικότητας. Το σχέδιο νόμου προβλέπει ακόμα τη λειτουργία Εσπερινών ΣΕΚ, με τετραετή διάρκεια φοίτησης, για αποφοίτους υποχρεωτικής εκπαίδευσης άνω των 20 ετών. Οσοι από αυτούς έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 600 ημερομίσθια στην ειδικότητα, μπορούν να πάρουν μέρος στις διαδικασίες πιστοποίησης χωρίς να φοιτήσουν στην Τάξη Μαθητείας.

Οπως φαίνεται, οι ΣΕΚ παίρνουν τη θέση των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα και διευρύνουν τη «μαθητεία» σε όλους τους σπουδαστές, ενώ μέχρι πρότινος αντίστοιχο «μοντέλο» εφάρμοζαν μόνο οι ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ΣΕΚ από ιδιώτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κάτοχοι άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης αδειοδοτούνται αυτόματα χωρίς καμία πρόσθετη προϋπόθεση και για την ίδρυση και λειτουργία ΣΕΚ.

Οσον αφορά στα ΙΕΚ, η φοίτηση διαρκεί πέντε εξάμηνα, από τα οποία το τελευταίο περιλαμβάνει την Πρακτική Ασκηση, που μέχρι σήμερα ήταν προαιρετική, με όρους ίδιους με αυτούς της Μαθητείας στις ΣΕΚ. Από το εξάμηνο Πρακτικής Ασκησης μπορούν να απαλλαχθούν οι σπουδαστές που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 300 ημερομίσθια στην ειδικότητα. Η μαθητεία των σπουδαστών, τόσο των ΣΕΚ όσο και των ΙΕΚ, θα εξακολουθήσει να είναι ανασφάλιστη, αφού το Δημόσιο θα καλύπτει μόνο τις δαπάνες ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των μαθητών στην περίπτωση ατυχήματος κατά την πρακτική άσκηση και μόνο κατά το μέρος που οι δαπάνες αυτές δεν καλύπτονται από άμεση ή έμμεση ασφάλισή τους.

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου νομιμοποιεί την υποστελέχωση των σχολών, τις ελαστικές μορφές εργασίας και την προσωρινή απασχόληση του εκπαιδευτικού προσωπικού: Δίπλα στους μόνιμους εκπαιδευτικούς το νομοσχέδιο προβλέπει αποσπασμένους, ωρομίσθιους και εργαζόμενους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου. Τέλος, στην κατεύθυνση της σύνδεσης των σχολών με τις ανάγκες της αγοράς, το νομοσχέδιο ορίζει πως ο εκπαιδευτικός που θα επιλέγεται για τη θέση του διευθυντή θα πρέπει να γνωρίζει «τις αναπτυξιακές δυνατότητες αλλά και τις ανάγκες εργασίας της περιοχής του, να διαθέτει σχετική τεχνογνωσία από τη συμμετοχή στην παιδαγωγική - παραγωγική - επιχειρηματική δραστηριότητα του τόπου του».

https://redwind.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης